Gerard van Driesten naar NDC Brand Concepts

 

Gerard van Driesten, voorheen strategie & concept manager bij Sanoma Marketing Partnerships, gaat leiding geven aan het nieuwe NDC Brand Concepts team in Amsterdam. Het creatief team is onderdeel van de NDC mediagroep.  

Daarnaast versterkt Martijn Jes, voorheen Clipforce het creatief team als business development manager. NDC Brand Concepts is een nieuwe afdeling binnen de NDC mediagroep die zich vestigt in Amsterdam. Deze vernieuwing past in de dynamiek van de advertentiemarkt, aldus commercieel directeur Pier Baarsma van NDC mediagroep. “Wij zien dat er vraag is naar creatieve advertentieconcepten en op maat gemaakte businessoplossingen voor adverteerders. Wij denken dat Amsterdam als thuisbasis hierin een belangrijke bijdrage kan leveren.” Het team zal nauw samenwerken met de Persgroep ten aanzien van de landelijke campagnes.

Noorderlingen bereiken
Pier Baarsma: “Als onafhankelijke Nederlandse uitgever hebben we onze wortels in het noorden. We vertegenwoordigen meer dan 10 procent van de Nederlandse bevolking. Met de oprichting van NDC Brand Concepts voorzien wij in de behoefte van landelijke adverteerders die de noorderling belangrijk vinden in hun mediamix.”

Creatieve oplossingen op maat
NDC mediagroep transformeert van traditionele uitgever naar een multimediale partner. Baarsma: “Met de kennis en kunde van Gerard op het gebied van strategie & concepting en zijn ervaring in het opzetten van succesvolle samenwerkingen, willen wij onze adverteerders helpen in het ontwikkelen van creatieve maatoplossingen die aansluiten bij de leefwereld van de noorderling. Met Martijn krijgen we een business development manager met specialistische ervaring op het gebied van video die aansluit bij de behoefte van onze klanten.”

Lokale relevantie
Gerard van Driesten; “Een heerlijke uitdaging om aan de slag te gaan bij zo’n mooie club waar lokale relevantie centraal staat. Mijn verwachting is dat we snel klanten kunnen helpen met het verzilveren van hun doelstellingen.”