Formule 1 Teammanager

Formule 1 Teammanager, oftewel f1tm.nl, is een sport fantasy game (online Formule 1-spel) waarbij de deelnemers in de huid kruipen van een manager van een Formule 1-team. Formule 1 Teammanager wordt sinds 2003 gespeeld. In het Formule 1-seizoen van 2017 doen 5.275 mensen mee aan de game via www.f1tm.nl.

De belangrijkste redenen om mee te doen aan F1TM

  • De onderlinge ‘strijd’ met vrienden, familie of collega’s
  • Voegt extra spanning toe aan de Formule 1
  • Ontspanning
  • Interesse voor de Formule 1 en spelletjes
  • De site is responsive en kan zowel op de laptop als mobiel gespeeld worden
  • Punten en standen worden snel en accuraat berekend
Het spel

De teammanagers stellen met een fictief budget een team samen dat bestaat uit: een motor, een chassis en twee coureurs. Afhankelijk van de resultaten in de echte Grand Prix’, krijgt een team punten. De dynamische transfermarkt binnen de game, die voor iedere Grand Prix is geopend, is mede verantwoordelijk voor de spanning gedurende het seizoen.

Om de betrokkenheid van de deelnemers verder te vergroten, biedt de game de mogelijkheid een onderlinge competitie op te starten door het aanmaken van een subleague. Hierin kan men samen met vrienden/collega’s in een eigen klassement strijden om de eer.

Onze doelgroep

Formule 1 Teammanager kent een vrij duidelijke doelgroep. Het wordt vooral gespeeld door mannen (85%) tussen de 20 en 54 jaar met een middelbare tot hogere opleiding die zich bevinden in de hogere sociale klassen. Gemiddeld heeft 75% van de deelnemers geen abonnement op de dagbladen van NDC mediagroep. Dit betekent dat er sprake is van een additioneel bereik.

Cijfers en feiten

Aantal deelnemers: 5.275
E-mailnieuwsbrief: 5.000

Maandelijks bereik
Gebruikers: 9.900 | Sessies: 62.000 | Paginaweergaven: 323.000

Apparaat gebruik sessies
Mobiel – 60%
PC – 29%
Tablet – 11%

Sponsor worden van Formule 1 Teammanager?

Voor Formule 1 Teammanager is een sponsorpakket beschikbaar voor een prijzensponsor. Hierbij wordt de sponsor geacht om een passend prijzenpakket beschikbaar te stellen. In ruil hiervoor wordt in alle communicatie-uitingen het logo van de prijzensponsor meegenomen. Daarbij wordt de prijzensponsor meegenomen in de special prijzenpagina op de website van het spel. Denk hierbij aan clickable logo en clickable afbeeldingen van de prijzen.

Meer informatie?

Neem gerust contact op met het Team van Formule 1 Teammanager:

Ef1tm.info@ndcmediagroep.nl