Branded content

Branded content is online content, gemaakt voor een adverteerder, maar in de tone of voice en look en feel van een merk naar keuze. De commerciële redactie weet als geen ander wat de bezoeker wil en kan de boodschap van een adverteerder zodanig verpakken dat deze naadloos binnen het redactionele umfelt van de site past.

Voorbeelden van Branded content zijn:

 

  • Online advertorial
    Een advertorial is een advertentie die is opgezet als een redactioneel artikel. Voor de lezer is het niet overduidelijk dat het om een advertentie gaat. Daarom worden advertorials vaak beter gelezen dan een gewone advertentie, wat ze effectiever maakt. Ook kan men in een advertorial meer informatie kwijt over een product of dienst.
  • Sponsored video
    Een goede sponsored video draagt bij aan geloofwaardigheid, merkoverweging, boodschapoverdracht en het opbouwen van een band met de klant. We vinden het belangrijk om goed, pakkend beeld te gebruiken en de kijker te boeien met een betaald interview of item.
  • Branded website
    Evenals de advertorial is het bij de branded website niet overduidelijk dat het om een commerciële uiting gaat. Een sponsored website kan worden ingezet als kanaal binnen een crossmediale campagne.