Boer Staphorst – Content Marketing

Van plat adverteren naar waardevolle content creëren

Bijna zestig jaar geleden begon Boer Staphorst met enkele vierkante meters. Vandaag de dag bestrijken ze een oppervlakte van 22.000 m². Van sloopbedrijf tot bouw- én woonwarenhuis met een uitgebreid assortiment en inspirerende winkelomgeving. Landelijk komen elk jaar ruim 300.000 mensen bij Boer Staphorst winkelen en laten zich inspireren in een prettige en overzichtelijke winkelomgeving.

NDC mediagroep heeft gezamenlijk met Boer Staphorst een marketingconcept opgezet met een crossmediale aanpak. Een aanpak waarin NDC mediagroep Boer Staphorst heeft gekoppeld aan het merk Wonen&Co. Deze succesvolle samenwerking heeft uiteindelijk geleid tot het realiseren van de doelstelling.




Opdracht

De opdracht die we hebben gekregen van Boer Staphorst was opgedeeld in drie onderwerpen:

  • Aandacht voor het 60-jarig jubileum Boer Staphorst
  • Het bereiken van nieuwe + bestaande klanten
  • Branding in Noord-Nederland

De vraag die hierbij centraal stond luidde: Hoe laden we het 60-jarig bestaan op een betrokken regionale manier?

Campagne

De campagne hebben we vervolgens in drie fases opgedeeld:

Fase 1: 60 jarig bestaan Boer Staphorst
Fase 2: Styling Feestelijke Tafel
Fase 3: Shopping Feestelijke Tafel

In samenwerking met freelancers, redactie en influencers hebben we met een crossmediale aanpak Boer Staphorst gekoppeld aan het merk Wonen&Co.

Middels een diepte-interview, uitgewerkt in de vorm van Branded Content, is dit uitgezet via diverse middelen en kanalen, zowel offline als online. Hierin werd een prijsvraag opgenomen voor het winnen van een diner: fysiek in de winkel.

Dit werd zeer goed ontvangen en vele reacties zijn hierop binnengekomen. De winnaars kregen een rondleiding door de winkel en mochten uiteindelijk plaatsnemen aan een feestelijk opgemaakte en gedekte tafel. Hier werd een overheerlijk diner uitgeserveerd. Na afloop kreeg men nog de gelegenheid om te shoppen en werden goodiebags uitgedeeld.

Resultaten

Via de website zijn er 1.654 inzendingen geweest om zich aan te melden voor de diner winactie. Daarnaast nog ruim 400 inzendingen in de fysieke winkel.

Tijdens de campagne hebben meer dan 1.000 mensen zich aangemeld voor de nieuwsbrief.