De Stormruiter – Event Marketing

NDC mediagroep verkocht meer dan 100.000 tickets

Een weergaloos theaterstuk over de bijzondere ontstaansgeschiedenis van het unieke Friese paardenras en de eeuwige strijd van de mens tegen het water. Samen met honderd Friese paarden vertelden Ellen ten Damme, Jelle de Jong, Annemaaike Bakker en andere topacteurs dit machtige verhaal. Een uniek, maar zeer ambitieus project met NDC mediagroep als mediapartner. Door de juiste crossmediale promotiemix in combinatie met de juiste timing zijn alle voorstellingen volledig uitverkocht.




Aanpak

De voorbereiding heeft ongeveer 1,5 jaar in beslag genomen. Doordat NDC mediagroep van het begin af aan betrokken is geweest als partner, konden belangrijke beslissingen over timing gemaakt worden. De aftrap was in september 2017 in de vorm van een grote persconferentie in WTC Expo Leeuwarden, met groot scherm, friese paarden en de complete cast. Uit strategische overwegingen vond dit plaats anderhalve week vóór opening LF2018 om op deze manier extra aandacht te genereren voor deze productie. Dit was ook het moment van de start kaartverkoop ondersteund door een grote crossmediale promotie campagne in Noord-Nederland.

Storytelling

NDC mediagroep is dé verhalenverteller in Noord-Nederland. Storytelling is het fundament geweest voor onze campagnes:

  • Het verhaal over de theatrale schoonheid van het Friese paard.
  • Het verhaal over grote theaterproducties van regisseur Jos Thie.
  • Het verhaal over de eeuwigdurende strijd tegen het water.
Influencer

Dan Brown is als paardenliefhebber, ambassadeur en en influencer gekoppeld aan de productie, via een crossmediale campagne en een bezoek aan Friesland.

Resultaten

Dankzij de kracht van story-telling en branded content die crossmediaal zijn uitgeserveerd was de theatervoorstelling al uitverkocht voordat er ook maar 1 paard een hoef had getild. In totaal zijn er 103.400 kaarten verkocht. Ook de extra avonden zijn tot op de laatste stoel uitverkocht.

Door de overweldigende media-aandacht, zijn belangrijke doelstellingen over imago en exposure zijn gerealiseerd; zowel voor de productie, als voor het Friese paard als voor Leeuwarden-Fryslân als bijzondere regio voor (cultuur)toerisme.

“We hebben oprecht mogen ervaren hoe je met een mediabedrijf kan samenwerken op een ongelooflijk intense manier.

Ik word nu nog aangesproken door landelijke producenten, want die staan totaal verbijsterd dat in zo’n korte tijd zoveel kaarten zijn verkocht.”

Jos Thie - Regisseur en theatermaker