Dutch Supercross – Event Marketing

Stichting Motorsport Noord-Nederland (SMNN) organiseert jaarlijks de Dutch Supercross in de Eurohal in Zuidbroek. Voor het 2e jaar op rij heeft NDC mediagroep Dutch Supercross succesvol geholpen bij de promotie en ticketing.




Zomaar een rijtje plaatsen in Europa: Zuidbroek, Stuttgart,  Parijs, Lyon, Chemnitz, Genève, Grenoble, Dortmund, Manchester, Newcastle, Birmingham, Belfast, Londen: allemaal grote plaatsen.

In Zuidbroek start het internationale supercross seizoen in Europa! Na Zuidbroek trekken de rijders, in de maanden november tot februari, door Europa om in grote stadions hun kunsten te vertonen. Supercross is erg populair en menig SX event is vooraf al compleet uitverkocht.

Supercross is meer als alleen ronkende motoren, hoge sprongen en spannende wedstrijden. Het is een avond met lichtshows, muziek, danseressen, geur van hamburgers enz. enz.

 

Doel

Onder de motorsportliefhebbers is de Dutch Supercross al een begrip. Maar om de Dutch Supercross ook onder de aandacht te brengen van het overige publiek, heeft SMNN de samenwerking opgezocht met de NDC mediagroep als media-marketingpartner.

Met als doelstelling: het creëren van naamsbekendheid en het verhogen van het aantal bezoekers aan de Dutch Supercross, zijn we aan de slag gegaan.

Media middelen

De inzet van een crossmediale promotiecampagne, zowel online- als offline, heeft zijn vruchten afgeworpen.

De ingezette middelen:

  • ticketing via VanPlan
  • advertenties in dag- en weekbladen
  • een speciale winactie
  • persberichten

   

Resultaat

Met NDC mediagroep als media-marketingpartner is de doelstelling behaald. Door inzet van de crossmediale promotiecampagne is de Dutch Supercross flink op de kaart gezet. Het aantal bezoekers is van 4K naar 5K gegaan.