Rinsma Modeplein – Video Advertising

Rinsma is één van de grootste modewinkels van Nederland, maar wel met de persoonlijke service van een boetiek. Ze zijn verrassend veelzijdig met 4 speciaalzaken; ZIJ VAN RINSMA, DE HEEREN VAN RINSMA, Qulotte Lingerie & Badmode en Steenwijk Schoenen. Ze hebben meer dan 350 topmerken in hun collectie.

Rinsma is al jarenlang een traditionele adverteerder bij NDC mediagroep; veelal plaatsingen in verschillende krantentitels met af en toe online uitingen. Tijdens een gesprek met media-adviseur Ronald Beukema hebben zij de behoefte opnieuw onder de loep genomen en gekeken welke advertentiemogelijkheden hierbij aansluiten.

 




Opdracht

Maak een Digitale modeshow met de trends van komend seizoen met een directe doorklik naar de getoonde outfits.

Video versterkt de merkbeleving en vergroot storytelling, daarom is gekozen voor de inzet van Video Advertising.

Doelgroep

Vrouwen en mannen van 18 tot 40 jaar woonachtig in Noord-Nederland met een verhoogde interesse in mode.

Media

De media die past bij de klantvraag is Video Advertising. Samen met één van onze partners hebben we in de winkel een Digitale modeshow opgenomen. Tijdens deze modeshow lieten modellen de nieuwste trends zien in verschillende outfits.

Van de video is ook een kortere versie (15 seconden) gemaakt die als pre-roll werd ingezet. Een pre-roll is een advertentiemogelijkheid voorafgaand aan een video op bijvoorbeeld YouTube.

Rinsma Modeplein heeft in samenwerking met NDC mediagroep een landingspagina gemaakt waar de video getoond werd en de outfits direct gekocht konden worden.

De Digitale modeshow is middels aanjaagcampagne gepromoot op YouTube en eigen kanalen van NDC mediagroep (LC.nl en DvhN.nl). De campagne bestond uit een pre-roll voorafgaand aan video’s die gekeken worden door de doelgroep.

Resultaten

De resultaten waren veelbelovend: de pre-roll is op de kanalen van NDC mediagroep en YouTube rond de 100.000 keer bekeken, waarna bijna 4.000 mensen de hele Digitale Modeshow van 1,5 minuut hebben bekeken.

Het aantal personen op de landingspagina is hier een veelvoud van geweest. Rinsma Modeplein was ook erg te spreken over het eindresultaat en wil in de toekomst ook zeker vaker dit soort producties samen met NDC mediagroep oppakken.