Pier Baarsma | NDC mediagroep

Pier Baarsma algemeen directeur NDC mediagroep

Met trots informeren wij je dat Pier Baarsma, voorheen commercieel directeur, is benoemd tot algemeen directeur van NDC mediagroep. Hij volgt Dina Boonstra op, die onlangs haar vertrek aankondigde.

Met de keuze voor Pier Baarsma kiest NDC voor voortzetting van de huidige strategie. NDC mediagroep is in transitie van een volledig op print georiënteerde uitgeverij, naar een crossmediaal media-marketingbedrijf.

Uitgezette koers

Hans Willem Cortenraad, voorzitter Raad van Commissarissen zegt: ,,Met de benoeming van Pier Baarsma tot algemeen directeur bestendigen we de uitgezette koers van de afgelopen jaren waar hij, samen met financieel directeur Jantje Schiphorst en Evert van Dijk, algemeen hoofdredacteur, mede vorm gaf aan de nieuwe strategie.’

Baarsma, 50 jaar geleden geboren in Zwaagwesteinde, heeft zijn sporen verdiend bij onder meer bij Philip Morris en als directeur van Coca Cola Nederland. In 2015 keerde hij terug naar Friesland, om commercieel directeur te worden van NDC mediagroep.

Grote stappen

Onder zijn leiding werd een verdere daling van de advertentie omzet voorkomen en groeide de omzet uit abonnementen. Met de recente overname van het communicatiebedrijf CMCG en het videobedrijf Pro-Time heeft NDC een grote stap gemaakt voor haar crossmediale toekomst.

Volgende fase

Het bedrijf gaat een volgende fase in. Wij bedanken Dina Boonstra voor haar jarenlange inzet en toewijding en geloven in een continuering van het succes met Pier Baarsma aan het roer.